Tento projekt graficky znázorňuje
průtok řeky Labe od pramene v Krkonoších až po ústí řeky v Severním
moři.
Cílem nebylo poskytnout "tradiční"
obrázek postupně se rozšiřující řeky, ale graficky zobrazit množství
vody v řece v různých částech jejího toku.
Vycházeli jsme při tom z faktu, že v
ústí Labe do moře má řeka průtok 750 m/s. Šířku řeky při tomto
průtoku jsme stanovili na 50 cm.
Z toho vyplývá, že průtok vody 1m3 /s
odpovídá šířce řeky 0.066 cm.
Mezi měřící body jsme zařadili : Labe
před soutokem s Vltavou (96,6m3/s), Labe za soutokem s Vltavou
(284,5m3/s), Vltava před Mělníkem (150m3/s), Labe na hranicích s
Německem (308m3/s), Labe před Magdeburgem a Labe v Hamburku
(750m3/s).
Cílem tohoto projektu bylo vytvořit
podmínky pro kolektivní spolupráci žáků ve třídě. V mimoškolní
přípravě výsledného návrhu žáci uplatnili znalosti a dovednosti ze
zeměpisu, matematiky, výtvarné výchovy a z českého, popř. německého
jazyka. Vlastní realizaci umožnila spolupráce v těchto předmětech:
zeměpis, výtvarná výchova, občanská výchova, pracovní činnosti a
informatika.
Výsledek projektu má tyto tři části:
graf průtoku Labe, erby měst, kterými Labe protéká a základní
informace o vybraných městech.
Na projektu realizovaném ve školním
roce 2001/2002 se podíleli žáci:
A.Bjelka, J.Dufek, V.Fischerová,
I.Hron, L.Kapras, J.Marek,R.Peková, T.Rieneslová, M.Sehnal,
V.Smetana, K.Spanilá, D.Strádal, E.Šourková, M.Šrámková, I.Tomíčková,
D.Ustimenko, M.Vágenknecht, N.Waitová, T.Zajíčková, T.zikmund, E.Zikmundová
Obrázky z projektu:




Realizace projektu časově omezena, z projektu čerpáno v další výuce.
|