Separace (třídění) školního odpadu
V naší škole se snažíme žákům zdůrazňovat ekologický přístup
k životu nejen formou teoretického výkladu , účastí v ekologicky
zaměřených projektech, ale snažíme se , aby byl ekologický i provoz
naší školy.
Jako první krok k ekologizaci školního provozu bylo
zavedení třídění odpadu ve škole,který iniciovalo Oddělení
ekologické výchovy při Správě KRNAP. Ve škole se sbírá papír,PET
lahve, ostatní plast, hliník. Máme zde i sběrnou nádobu na baterie
a speciální nádobu na nebezpečný odpad z chemické učebny, nápojové
kartony /např.Tetra Pak/ , úsporné zářivky a drobný
elektroodpad - viz. projekt Recyklohraní.

Separační
nádoby ve třídách Sběrné nádoby na
konci chodby

Centrální sběrné nádoby za školou v době rozjezdu separace na naší
škole. Postupně se svozu a rozmisťování nádob na tříděný odpad ujalo
město.
V rámci projektu Zabal to pracujeme s různými didaktickými
pomůckami, které nám věnovaly organizace jako je EKOKOM nebo Paleta.
Používáme pexeso či domino pro názornost – do kterého kontejneru
patří který obal, diskutujeme nad výhodami těch kterých obalů,
používáme pracovní listy Ekonomu, využíváme také videoprodukci o
separaci a recyklaci obalových materiálů.
Na
chodbě školy máme trvalou expozici surovin, výrobků a recyklovaných
výrobků.
V nákupním
košíku žáci srovnávají typ obalu , cenu, zemi původu, vzdálenost
výrobce od spotřebitele a další faktory,které přispívají k výběru
ekologicky vhodného výrobku.
Žáci se seznamují s ekologickými značkami na obalech a typují dobu
rozložitelnosti obalů v tzv. hřbitově odpadků.
Jelikož nic
netrvá věčně, ani láska k …………….. , tak jsme v průběhu let díky
grantové podpoře Královehradeckého kraje a MŠMT postupně vyměňovali
a modernizovali koše i sbíraný sortiment.
Dnes
(2008/2009) třídíme papír, plast, nápojové kartony, drobný
elektroodpad a baterie (blíže viz. projekt Recyklohraní), ve škole
máme jednu nádobu i na hliník a na školní zahradě dva kompostéry.

třetí a čtvrtá
generace nádob na třídění odpadu, umístění v každé třídě

druhá a třetí
generace sběrných nádob, na konci každé chodby

nádoba na
drobný elektroodpad a baterie
Kontejnery,
které vyváží f. Lipková
ukázka
výchozích surovin, výrobků a recyklovaných výrobků

vzorník recyklovaných výrobků z plastu – blíže ve školních
projektech – Škola pro udržitelný život -Otevřené atrium
|