Projekt Vodní svět sledoval dva
hlavní cíle. Jedním z nich bylo přiblížit návštěvníkům a žákům
školy život ryb v našich vodách. Informace o vyobrazených rybách
vypracovali žáci sedmých tříd s použitím znalostí a dovedností
z přírodopisu a informatiky. Prostor Vodního světa též slouží
k názorné výuce o vodě a rybách v předmětu přírodopis, pracovní
činnosti (ekologická výchova).
Druhým, zdá se že i úspěšným, úkolem
bylo esteticky zpříjemnit jinak nevzhledné místo pod školním
schodištěm.
V horní části zdi jsou zakresleny ryby
žijící v rychle až středně tekoucích vodách (pstruh obecný, lipan
podhorní, parma obecná, úhoř říční). Středová a dolní část stěny
zobrazuje ryby, které žijí převážně ve stojatých nebo pomalu
tekoucích vodách (cejn velký, kapr obecný, karas obecný, candát
obecný, štika obecná, lín obecný, plotice obecná, okoun říční a
sumec velký).
Vlastní realizace projektu prolínala
v devátých třídách předměty přírodopis, výtvarná výchova, pracovní
činnosti.
Obrázky k projektu:
Realizace projektu časově omezena, z projektu čerpáno v další výuce.
|